Vilkår

Disse vilkårene gjelder for alt salg av Vita Gold™ fra www.vitagold.no til forbrukere. Sammen med bestillingen, som er bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, utgjør disse vilkårene det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.


Etter utsendelsen av din gratis prøvepakke på Vita Gold™ vil det bli opprettet et abonnement med faste forsendelser hver annen måned. Minimum bindingstid er 2 måneder. Totalt koster det 319 kr + 79 kr i porto/eksp. Du forplikter deg altså til å motta første ordinære abonnementspakke etter den første gratispakken. Du kan pause abonnementet når du måtte ønske ved å gi beskjed til kundeservice. Oppsigelse må skje innen 14 dager før neste forsendelse, og vil gjelde fra og med neste forsendelse.

Du må ha fylt 18 år for å kunne handle på www.vitagold.no.


Parter

Selger er: New Nordic AS, Glassverket 35, 1515 Moss, registrert i Brønnøysund-registeret med organisasjonsnummer NO 982754437 MVA. Telefonnummer:69 25 73 00, e-postadresse: vitagold@newnordic.no, og blir i det følgende benevnt som «vi» eller «oss». Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt som «du», «deg», «din» eller «ditt».


Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nedenfor. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren ved å sende deg en automatisk ordrebekreftelse.


Abonnement

New Nordic AS selger Vita Gold™ på løpende abonnementsbasis.

Leveringen skjer normalt innen 14 dager, og deretter i henhold til gjeldende leveringsfrekvens, uten kjøpsforpliktelse eller bindingstid utover minimumstiden på 2 måneder. Etter at kravet om minimums bindingstid er oppfylt kan abonnementet sies opp eller settes på pause ved å gi beskjed til kundeservice. Oppsigelsen må skje innen 14 dager før neste forsendelse, og vil gjelde fra og med neste forsendelse.


Vi forbeholder oss retten til å nekte tegning av abonnement ved for eksempel svindelforsøk, manglende kredittverdighet og lignende.


Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som staten til enhver tid fastsetter. Prisen på produktet kommer frem på ordrebekreftelsen. En eventuell prisendring vil være i takt med normal prisutvikling på markedet. Introduksjonstilbudene kan ikke utnyttes illojalt gjennom frekvent og repeterende abonnementstegning/oppsigelse da de primært er rettet mot nye kunder.


Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg til hver forsendelse i henhold til gjeldende satser, med mindre noe annet er avtalt.


Faktura

Fakturaen er vedlagt forsendelsen, og betalingsfristen er 21 dager fra fakturadato. Ta vare på fakturaen i tilfelle reklamasjon. Hvis du ønsker å få tilsendt en fakturakopi, kan du sende en forespørsel til vitagold@newnordic.no. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter i henhold til forsinkelsesrenteloven samt eventuelle inndrivelseskostnader.


Reklamasjon

New Nordic kontrollerer alle varer før utsendelse til kunde. Skulle det likevel være feil / skader / mangler ved et produkt, kan dette danne grunnlag for reklamasjon. I så fall ber vi deg ta kontakt med oss innen 14 dager fra du mottok varen.


Angrerett

Du har rett til å angre ditt kjøp ved å gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du, eller noen på dine vegne, mottok varen. Du kan velge selv hvordan du gir oss beskjed om dette, men for å dokumentere dette anbefaler vi at du gjør dette skriftlig. Du mister ikke angreretten ved å åpne vareforsendelsen, så lenge varen leveres tilbake i samme stand og mengde. Angreretten gjelder imidlertid ikke dersom forseglingen er brutt, da dette er varer som forringes eller går ut på dato.


Du som kunde er selv ansvarlig for å betale fraktkostnader på en vare som du vil angre kjøpet på, jf. Angrerettloven §25. Dersom du sender varen i retur uten å betale fraktkostnadene for dette, vil du bli belastet med et gebyr på 199 kr.


Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten kommer frem av angrerettskjemaet som følger med førstegangsbestillingen og via denne lenken til angrerettskjemaet.


Har du spørsmål, kan du kontakte vår kundeservice på 69 25 73 00 eller vitagold@newnordic.no.

Skjemaet sendes til:


New Nordic AS

Glassverket 35

1515 Moss


Husk å la fakturaen følge med pakken tilbake til oss, slik at vi får koblet returen opp mot riktig kunde og forsendelse. Tilbakebetaling ved bruk av angreretten vil skje innen 14 dager etter at vi har mottatt forsendelsen.


Levering

Pakken sendes så snart som mulig etter at bestillingen er mottatt forutsatt at varen er på lager. Hvis varen ikke skulle være på lager, vil vi kontakte deg enten via e-post eller telefon. Alle varer sendes med Posten Norge.


Dersom du ikke henter varen du har bestilt, returneres denne til New Nordic. Hvis dette skjer, vil du bli oppkrevd for et gebyr på 199 kr for omkostninger forbundet dette. Uavhentede pakker er ikke omfattet av angreretten.


Personvernerklæring

New Nordic AS er ansvarlig for de personopplysningene du som kunde gir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi deg best mulig service, og for å kunne kommunisere gode tilbud fra oss. Vi gir ikke opplysninger om deg videre til noen tredjepart. Personopplysningene vil kunne brukes så lenge du er aktiv kunde hos New Nordic. De vil bli oppbevart inntil du sletter opplysningene selv eller ber om at de blir slettet.


New Nordic behandler personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven. Som kunde i våre nettbutikker, samtykker du til at dine personopplysninger samt opplysninger om dine kjøp, innhentes, lagres og behandles for å administrere kundeforholdet, optimalisere våre tilbud og forbedre vår kundeservice. I denne forbindelse innhenter vi og behandler dine personalia, kontaktinformasjon og opplysninger om hvilke produkter du har kjøpt. Personopplysningene vil også kunne behandles som grunnlag for markeds- og kundeanalyser samt for tilpassede tilbud.


Du har rett til å få vederlagsfri informasjon fra New Nordic AS om hvilke personopplysninger som behandles av New Nordic AS samt få disse rettet og/eller supplert. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket til ovennevnte behandling da det er frivillig å gi fra seg personopplysninger, med mindre opplysningene skal eller kan oppbevares utover dette som følge av lov.


Som kunde hos New Nordic AS’ nettbutikker, samtykker du til at New Nordic AS kan benytte elektroniske kommunikasjonsmidler for å kommunisere med deg om forhold av betydning for kundeforholdet, sende deg nyhetsbrev og markedsføring for tilbud, tjenester og varer. De som ikke ønsker å motta adressert reklame og tilbud kan når som helst kontakte New Nordic AS og kreve at denne markedsføringen stanser. Man kan også selv melde seg av nederst på våre nyhetsbrev.

Henvendelser om dine personopplysninger kan rettes til New Nordic AS ved å sende en e-post til vitagold@newnordic.no.


Kundeservice

Vår kundeservice kan hjelpe deg med spørsmål om din bestilling. Kundeservice kan nås på vitagold@newnordic.no eller 69 25 73 00 alle hverdager mellom klokken 08.30 og 16.00.


Forbehold

Vi forbeholder oss retten til å overføre våre rettigheter og forpliktelser i henhold til denne avtalen til en annen part. Vi tar også forbehold om driftsstans, trykkfeil, uriktige priser, endringer i merverdisatsen og andre avgifter eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor vår kontroll.


Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje).

Vi tar ikke ansvar for feil bruk av Vita Gold™. Følg anbefalt dosering på pakken.


Endringer i kjøpsvilkårene

Disse kjøpsvilkårene kan endres ved særlige behov og/eller lovendringer, pålegg eller anbefalinger. Ved endring av vilkårene vil du bli varslet om dette senest 1 måned før endringene trer i kraft. Dersom du, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen, står du fritt til å gjøre dette. Manglende oppsigelse av avtalen etter endring av avtalevilkårene innebærer at du aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside.


Tvist

Hvis du som forbruker vil klage over ditt kjøp, skal du kontakte vitagold@newnordic.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende en klage til:



Forbrukerrådet

Fred Olsens gate 1

Postboks 463 Sentrum

0105 Oslo

www.forbrukerradet.no